loading...
Hacked
kosmaghz بازدید : 333 نظرات (0)

 

مسئول تبلیغات اداره كل ارشاد استان تهران با اشاره به استفاده از چهره یك زن مجری در بیلیبوردهای تبلیغاتی شهر تهران گفت: در این بیلیبورد به گونه ای تصویر این خانم كار شده كه بیشتر تمركز روی صورت وی است تا تبلیغ آن محصول.
مریم ارسنجانی با بیان این مطلب افزود: استفاده از چهره زنان در تبلیغات تجاری كه مربوط به حوزه زنان باشد اشكالی ندارد اما اگر محصول ارتباطی با زنان نداشته باشد، مانع آن می شویم.

در هفته های اخیر، بیلیبوردهای یك شركت لوازم خانگی خارجی در سطح شهر دیده می شود كه از چهره یك زن برای تبلیغات خود استفاده كرده است در حالیكه طبق قانون تبلیغات مصوبه سال 1385، استفاده از چهره زنان در آگهی های تجاری ممنوع است.

 
گير ارشاد تهران به يك بيلبورد: چهره اين خانم بيشتر از محصول به چشم می آيد! + عکس
 
وی ادامه داد: در تبلیغ اخیر چون محصول مربوط به حوزه زنان است، نمی توان ایرادی گرفت اما واحد تبلیغات ارشاد تهران بر روی این مسئله كه چهره زن مجری بیشتر از لوازم خانگی به چشم می آید، سئوال دارد كه آن را به واحد تبلیغات وزارتخانه ارسال كرده ایم. یكی دیگر از ایراداتی كه می توان به این تبلیغ گرفت استفاده از چهره این زن برای تبلیغات خارجی بود در حالی كه تاكید شده كه باید از چهره زنان در تبلیغات داخلی استفاده شود.
kosmaghz بازدید : 330 نظرات (0)

                                    منتظر نظرات خوب شما هستیم

اگر طی این سال‌ها كمدی‌های كلامی بسیاری دیده‌ایم و تشنه كمدی ناب موقعیت هستیم باید بدانیم در یك كمدی موقعیت امكان دارد كمدی كلامی نیز گاهی حاكم شود. پس اگر از سریال ساختمان پزشكان به عنوان یك كمدی موقعیت نام می‌بریم دلیل بر این نیست كه با دیالوگ‌های خنده‌دار و طنز روبه‌رو نیستیم. قطعا یك سریال طنز، آن هم در تلویزیون باید از دیالوگ به عنوان عنصری خنده‌آور استفاده كند، بنابراین منظور این است كه اساس و پایه سریال طنز، موقعیت باشد. این موقعیت است كه هر قسمت را شكل می‌دهد و داستان را خلق می‌كند. وقتی شخصیت اصلی وارد بازی‌ها و جریان‌های ناخواسته می‌شود و می‌كوشد از آن بیرون بیاید و نمی‌تواند، خود خنده ایجاد می‌كند.
اما چگونه سریالی می‌تواند به یك كمدی موقعیت استاندارد تبدیل شود؟ قطعا عناصر مختلفی وجود دارند كه یكی از مهم‌ترین آنها شخصیت‌پردازی است. شخصیت‌پردازی زیربنای خلق موقعیت در كمدی موقعیت است. در زمان نگارش فیلمنامه و خلق شخصیت‌ها، فیلمنامه‌نویس باید بیشترین وقت را صرف همین كار كند. به نوعی خلق كاراكترها، علایق، اخلاقیات و زندگی گذشته‌شان باید آنقدر دقیق و آینده نگرانه باشد كه پس از گذشت چند قسمت از سریال، دیگر نیازی نباشد برای خلق موقعیتی جدید، شخصیتی تازه وارد داستان یا یك شخصیت را حذف كنیم. از همان ابتدا باید فكر همه چیز را كرد. حالا به شخصیت‌های این سریال از این زاویه نگاهی می‌كنیم.

 
نیما: او انسانی دانا در حرف و نه در عمل. كسی كه دیگران را خوب نصیحت و راهنمایی روانی می‌كند، اما خودش كاملا سردرگم و نسبت به همان موارد ضعیف است. همواره به دنبال پیشرفت است، اما به دلیل نداشتن عزت نفس، همیشه مورد سوءاستفاده دیگران قرار می‌گیرد. در گذشته زندگی مشترك ناموفقی داشته است. همكارانش در ساختمان پزشكان او را به عنوان یك همكار قبول ندارند و...
از همین چند مورد پیداست شخصیت نیما دقیقا برای قرار گرفتن در موقعیت‌های دشوار و البته خنده‌دار خلق شده است. در حقیقت بار اصلی موقعیت‌ها بردوش این كاراكتر است. هر كدام از این خصوصیاتی كه فیلمنامه‌نویسان اثر پیش از ساخت سریال در شخصیت او گنجانده‌اند، قابلیت خلق موقعیت دارند، یعنی به واسطه هركدام از این خصوصیات، می‌توان او را در موقعیت‌های مختلفی قرار داد.
 
پدر و مادر نیما: پدر و مادری كه میان فرزندانشان به طور خیلی اغراق شده‌ای فرق می‌گذارند؛ تبعیض به معنای واقعی كلمه. در صورتی كه فرزند دیگرشان بیكار و سابقه‌دار است و نیما تحصیلكرده، اما كسی كه مورد تبعیض قرار می‌گیرد نیماست. پدر، آدمی خسیس است و مادر همیشه نگران. نسبت به همسر نیما نیز همیشه ناراضی هستند.
این دو شخصیت نیز با توجه به تبعیضی كه در رفتارشان وجود دارد واجد شرایطی هستند كه موقعیت خلق می‌كنند. در حقیقت تبعیض كه اصلی‌ترین خصوصیت آنهاست در هر قسمت برای نیما دردسر‌هایی ایجاد می‌كند و او را در شرایط دشواری قرار می‌دهد.

برادر نیما:
مردی زورگو و بی‌منطق كه به هیچ چیزی جز سود و ضرر خودش فكر نمی‌كند و از پشتوانه ‌خوبی چون حمایت پدر و مادرش برخوردار است. هرگاه كه اراده كند می‌تواند صاحب ماشین و حتی شغل نیما شود. زورگویی او به نیما همیشه باعث عقب‌نشینی نیما می‌شود و عقب‌نشینی نیما نیز سرزنش همسرش را در پی دارد. در حقیقت این شخصیت نیز برای قرار دادن نیما در موقعیتی كه نه راه پس دارد و نه راه پیش، ایده‌‌آل و هوشمندانه است.
خانم شیرزاد: منشی نادان و كاملا بی‌عقل سریال كه البته دختر منشی قبلی مطب است. همیشه اتاق 2دكتر را با هم اشتباه می‌گیرد و مریض‌هایشان را اشتباه می‌فرستد، فضول است و وقت و بی‌وقت، بدون اجازه وارد هر اتاقی می‌شود، پرحرف است و حرف‌هایش بی‌ربط با موضوع.
 
بار اصلی كمدی كلامی سریال به عهده اوست. درحقیقت وزنه تعادل جنس كمدی سریال به حساب می‌آید. با توجه به سلیقه‌سازی سریال‌های گذشته و این‌كه مردم به كمدی كلامی عادت كرده‌اند، قطعا لازم بود تا شخصیتی اینچنینی در سریال وجود داشته باشد و مردم نسبت به كمدی موقعیت احساس غریبی نكنند. اگرچه او نیز با ندانم‌كاری‌هایش در مواقعی، قابلیت قرار دادن نیما را در موقعیت‌های مختلف دارد، اما دیالوگ‌هایی كه بر زبان می‌آورد برای مخاطب خنده‌دار است.
كتی (همسر سابق نیما): روانپزشكی مغرور، لجباز و بشدت مادی‌گرا كه البته همین مادی‌گرا بودنش باعث جدایی او از نیما شده است. همیشه به نیما بابت آن ‌كه خودش روانپزشك است و نیما روان‌شناس سركوفت می‌زند و همسر نیما را نیز همواره مورد تمسخر قرار می‌دهد، اما ویژگی اصلی او این است كه ضعف‌های نیما را بهتر از هر كسی می‌داند؛ حتی بهتر از همسر فعلی نیما. این ویژگی نیز همیشه برای نیما دردسر آفرین بوده و او را در موقعیت‌های بحرانی قرار داده است. مثلا كتی كه می‌داند نیما نسبت به خرید لباس ضعف دارد، در شرایطی كه نیما دچار مشكل مالی است او را به یك فروشگاه خانگی لباس كه البته بسیار هم گران‌قیمت است، دعوت می‌كند و نیما را درگیر مخمصه می‌كند؛ مخمصه‌ای كه یك طرفش مشكل مالی و سرزنش‌های همسر و خانواده‌اش است و طرف دیگرش ضعفی كه در دیدن لباس دارد. نیما به‌طور ناخواسته درگیر این موقعیت می‌شود و واكنش‌های مضحكی از خود بروز می‌دهد.
 
همسر نیما: شخصیتی كه نسبت به كتی و هر زن دیگری حساسیت‌ دارد و مدام به نیما شك می‌كند. كمی منفعل و زودباور است و همواره نیما را مورد بازخواست قرار می‌دهد. نسبت به زندگی‌اش دلسوز است و نمی‌خواهد نیما انسانی ضعیف باشد. اگر پدر و مادر نیما او را تحت‌ فشار قرار می‌دهند، همسر نیما در نقطه مقابل، مانع فرار و عقب‌نشینی نیما می‌شود و تقابل او با پدر و مادر شوهرش، نیما را همیشه به دردسر می‌اندازد. این شخصیت را می‌توان وزنه تعادلی كاراكترهای پدر و مادر نیما دانست. وقتی دوطرف این خصوصیات را داشته باشند نیما به دردسر می‌افتد و در موقعیت‌ بحرانی قرار می‌گیرد.
همان‌طور كه خواندید همه شخصیت‌ها خصوصیاتی دارند كه به نیما ربط پیدا می‌كنند و شخصیت‌پردازی آنها با توجه به كمدی موقعیت سریال صورت پذیرفته است. سریال ساختمان پزشكان، چه یك سریال موفق باشد و چه ناموفق، اما ثابت می‌كند كه برای ساخت یك سریال كمدی باید پیش از تولید روی آن وقت گذاشت، نه فقط در حین تولید.
kosmaghz بازدید : 221 نظرات (0)

                                   منتظر نظرات خوب شما هستیم

تصویربرداری فصل دوم سریال «قلب یخی» به كارگردانی محمد حسین لطیفی همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، حدود 80 درصد از مراحل تصویربرداری این سریال سپری شده و قرار است تصویربرداری 20 درصد باقیمانده تا یك ماه آینده به پایان برسد.
همچنین تدوین چهار تا پنج قسمت از فصل دوم «قلب یخی» به پایان رسیده و دو قسمت نیز برای توزیع آماده شده كه از هفته آینده توزیع می‌شود.
سید جواد یحیوی، مدیر روابط عمومی «قلب یخی» درباره زمان دقیق توزیع این سریال به ایسنا گفت: تاریخی كه «قلب یخی» توزیع می‌شود به احتمال زیاد دوم مرداد است. اما در حال بررسی هستیم كه قبل از ماه رمضان یا بعد از عید فطر «قلب یخی» را توزیع كنیم. پیش از این نیز در توزیع «قلب یخی» وقفه افتاده بود و نمی‌خواستیم این اتفاق تكرار شود.
وی ادامه داد: اگر قبل از ماه رمضان، «قلب یخی» را توزیع كنیم، در شب‌های قدر این مجموعه توزیع نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، تصویربرداری فصل دوم «قلب یخی» كه در شبكه نمایش خانگی توزیع می‌شود، ‌اواخر فروردین ماه امسال آغاز شد. این سریال را كه پیش از «قهوه تلخ» در نمایش خانگی توزیع شد، سید كمال طباطبایی تهیه‌كنندگی می‌كند و امیر حسین لطیفی، كارگردان آن است.
پیش از این در نشستی خبری اعلام شده بود كه فصل دوم سریال «قلب یخی» شامل 14 قسمت است كه در هفت بسته‌ی دو قسمتی از اول تیر ماه توزیع می‌شود.
در فصل دوم «قلب یخی» بازیگرانی مثل مهرآوه شریفی نیا، نسرین مقانلو، حمید فرخ نژاد،‌امین حیایی، آشا محرابی، الناز شاكردوست، سامیه لك، محمدرضا داوود نژاد و حسین یاری بازی می‌كنند.

kosmaghz بازدید : 381 نظرات (0)
                             منتظر نظرات خوب شما هستیم

 

آنجلینا جولی ـ هنرپیشه آمریكایی ـ عنوان پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود را به دست آورد.

 

نشریه اقتصادی «فوربس» در گزارشی مربوط به پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود، «آنجلینا جولی» را با درآمد ۳۰ میلیون دلاری در رتبه اول قرار داد.

بخش عمده درآمد آنجلینا جولی برای فیلم «سالت» با مجموع فروش ۳۰۰ میلیون دلار و فیلم «گردشگر» (توریست) با فروش ۲۸۰ میلیون دلار بوده است.

«جولی» هم اكنون در حال آماده سازی و ساخت فیلم «در سرزمین خون و عسل» است كه با مضمون جنگ بوسنی اولین تجربه كارگردانی او محسوب می شود و برای اكران در دسامبر آماده خواهد شد.

وی ساخت این فیلم را كه داستان آن علاقه یك مرد صرب به یك زن مسلمان در جنگ سال ۱۹۹۲ است، از ماه اكتبر سال گذشته در مجارستان آغاز كرده است. جولی علاوه بر نگارش فیلم نامه و كارگردانی، در این فیلم كه سال های ۹۵ ـ ۱۹۹۲ میلادی را به تصویر می كشد، نقش آفرینی هم خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سارا جسیکا پارکر، بازیگر هالیوود با درآمد ۳۰ میلیون دلاری مشتركاً در رتبه اول این فهرست قرار گرفته است.
بیشتر درآمد وی برای سریال «جنسیت و شهر» بود که به عنوان تهیه کننده نیز با آن همکاری داشت.

جنیفر آنیستون و ریس ویتراسپون نیز هریک با ۲۸ میلیون دلار در رتبه های بعدی این فهرست قرار گرفته اند. جولیا رابرتز و کریستن استوارت ـ بازیگر فیلم «گرگ و میش» ـ هریک درآمد ۲۰ میلیون دلاری را سال گذشته دریافت كردند و کاترین هیگل با ۱۹ میلیون دلار، کامرون دیاز با ۱۸ میلیون دلار، ساندرا بولاک با ۱۵ میلیون دلار و مریل استریپ نیز با ۱۰ میلیون دلار درآمد دیگر بازیگران در این فهرست هستند.

سال گذشته ساندرا بولاک با درآمدی بالغ بر ۵۶ میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود شناخته شده بود.

 


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 77
  • بازدید کلی : 12,533